הכינוי "בנו תוּרָאבּ" מקורו בהיסטוריה אשר ניתן על ידי אבינו אַל-מוּקְ'תָנָא בָּהָאא' אַ-דִין אַ-סַמּוּקִ'י, עליו השלום, בימי הפצת דת אַתָוּחִיד (במאה ה-11 לספירה), לכל השיח'ים המוחדין (המייחדים את האל) ששכנו בכפרי הגליל הממוקמים בין עכו וטבריה (חוף עכו ונפת צפת). על בנו תוּרָאבּ נאמר בספר עומדת אל-עארפין מאת השיח' מְחִמַד אַל-אַשְרָפָאנִי שהם "שיח'ים אנשי אמת ואצילי נפש"; הם הוזכרו גם במקורות הדתיים של הדרוזים.
כונו כזאת בגלל ענוותם, גזעיותם וקרבתם לאדמה ולשורשים, זאת בנוסף להקרבתם למען המשכיות הדת הדרוזית וקבלתם ללא תנאי את עקרונות הדת.
רובם של אנשי אמת אלה נתפרסם בכינוי ולא בשם; מהמפורסמים שבהם נזכיר את השיח' עָ'נָאיִם אבּוּ מְחִמַד שכונה אַ-שֵיךְ אַבּוּ-אֶסָרָאיָא (מכפר ירכא). כמו כן נזכיר את השיח' אַבַּוּ- מְחִמַד מהכפר כּוּיֵכָּאת וְ אַבּוּ-עָרוּס מהכפר ג'ת'. שלושתם הוזכרו באחד ממכתבי אַל-חִכְּמָה (אגרות החוכמה) ושם מצווים הם בהפצת עקרונות האמונה ומעשי החסדים ברחבי פלסטין. בנוסף לאלה נזכיר את השיח' אַבּוּ-עַבְּדָלָּה מכפר מִימָאס ליד כפר אַבּוּ-סְנָאן, והשיח' ג'וּמְעָה שמסר את אחד המכתבים לנָסִ'ר בִּן פוּתוּח, ובו התחקה אחר אבינו בָּהָאא' אַ-דִין (עליו השלום) כפיצוי במקום סוּכָּיְן שבגד בדת (כפרו של השיח' הוא אִכְּלִיל שנמצא צפונית לירכא). יתרה מזו נציין גם את השיח' אַבּוּ- מְחִמַד מכפר אַל-חַנְבָּלִיָּה השוכן ליד ג'ת'. ששת השיח'ים שהזכרנו לעיל, שיהי רצון האל עליהם, נהגו לשבת להתייעצות דתית מתחת לעץ השתול בנקודת אמצע בין כפריהם, ואליהם נתלווה גם השיח' אַלְכֵיר אַבּוּ- אֶשִבִּל מכפר עֵין עָאת' – כפר זה, לפי המחבר, ממוקם במרחק של 12 קילומטר מהישוב שזוּר. אותם שיח'ים מכובדים הוזכרו שמותיהם בהתכתבויות בין בנו תוּרָאבּ ושם כונו: הטהורים, האחים הנאמנים ובעלי המידות הנכבדות.

צילום: יולין עותמאן