המכללה האוניברסיטאית למדעי דת הייחוד ע"ש אל-אמיר א-סיד (יתקדש שמו) מבוסס על ציטוטים של: השיח' דניאל עַבְּד-אֶלְחָ'אלִק' (ז"ל)

המכללה האוניברסיטאית למדעי דת הייחוד ע"ש אל-אמיר א-סיד (יתקדש שמו) מבוסס על ציטוטים של: השיח' דניאל עַבְּד-אֶלְחָ'אלִק' (ז"ל)

המכללה ע"ש אַל-אָמִיר אַ-סָיִד, יתקדש שמו, הינה מכללה מיוחדת במינה בהיותה הישג עצום בהיסטוריה של הדרוזים – מייחדי האל. הישג חסר תקדים זה הוא גם צעד גדול בדרך לגיבוש חברה ייחודית – דרוזית בעלת רמה השכלתית, חברתית ודתית גבוהה.

הוקמה המכללה ביוזמת נשיא הוועדה הדתית וחבריה ובתמיכה מאת כבוד שיח' אל-עק'ל (המנהיג הרוחני של העדה) והמועצה הדתית. המכללה קיבלה היתר אקדמי בתאריך 29.5.2018 המאשר לה התחלת עבודה בתאריך 5.11.2019. ובכך מציין סמסטר ראשון של שנה"ל 2019-2020 תאריך רשמי של התחלת הלימודים במכללה.

את עבודת המכללה מבקר חבר נאמנים הכולל את שיח' אל-עק'ל של העדה וקבוצה של שיח'ים ומרצי אוניברסיטה בכירים. המכללה מאמצת מערכת לימודים סמסטריאלית המבוססת על צבירת נקודות זכות המובילות להצלחה בקורסים בתחום המדע ותורת המשפט. כמו כן, המכללה מציעה לימודי תעודת הוראה אקדמית בתחום מדע דת הייחוד, משך הלימודים במסלול זה הוא שלוש שנים. הנהלת המכללה מציבה סטנדרטים גבוהים לבחירת מרצים למכללה, מהם: שיהיו בוגרי אוניברסיטאות, בעלי מוניטין ומוסר טוב.

מטרות העל של המכללה הן לספק תארים אקדמיים במדע דתות הייחוד האסלאמיות ולהשכיל את עולמו של הצעיר הדתי-האדוק כדי שיהפוך לבעל אישיות משכילה, המשלבת בין ידע רב בחוקי השריעה לבין אימוץ דרכי הקדושים. יתר על כן, המכללה דואגת לעיצוב אישיות הצעיר כדי שתהיה בנויה על הכרת ערך הצייתנות והאמת ובעלת מוכנות להיטמע בצורה נכונה בחברה.

זאת ועוד שהמכללה מעצבת צעירים השומרים על המורשת הגזעית – האותנטית של דת הייחוד, המחיים את המורשת ההגותית של האבות והמתמודדים עם האתגרים בצורה אינטלקטואלית-אוריינית ובאמונה איתנה. המכללה שוקדת על לימוד ערכי של בנים ובנות כאחד. דרך הפיכת הספרייה של המכללה לספרייה כללית, מספקת הנהלת המכללה שירות נרחב ומקיף לכלל הציבור. בנוסף לזה הרי קיים במכללה מרכז חקר העוסק בתחום המדע והפילוסופיה ומפקח על מערך הקורסים ועל הפרסומים המדעיים והמתמחים. מרכז החקר של המכללה מוציא לאור את מגזין תנוח' ופרסומים נוספים.

מבט על

הדרוזים בישראל

ההתיישבות הדרוזית בישראל נחשבת לשלישית בגודלה, מבחינת מספר התושבים, בעולם כולו. הדרוזים בישראל (בני דת הייחוד) מהווים עדה דתית מגובשת, המונה כ- 147 אלף בני אדם, שפתם הינה ערבית ותרבותם ערבית-ייחודית (מונותאיסטית). הדת הדרוזית מוכרת באופן רשמי, על ידי מדינת ישראל, מאז שנת 1957 כישות אחת בעלת בתי משפט והנהגה רוחנית משלה. הדרוזים בישראל חיים כיום בתוך עשרים ושניים כפרים הנפרשים בגליל, בכרמל וברמת הגולן. שני היישובים הדרוזים הגדולים ביותר מבחינת מספר תושבים הם ירכא (16.9 אלף תושבים) ודלית אל-כרמל (17.1 אלף תושבים).

0 K

דרוזים בישראל

0 +

תושבים בדאלית אלכרמל, היישוב הכי גדול בישראל

0

סטודנטים דרוזים בשנת הלימודים 2019/2020 במוסדות להשכלה גבוהה