הרצאה של עמיתנו למחקר ד"ר מוניר מוראד

הרצאה של עמיתנו למחקר ד"ר מוניר מוראד

סינקרטיזם בדתות המונותאיסטיות

אירחנו בסמינר העמיתים של מכון המחקר במרכז למורשת הדרוזים את ד"ר מוניר מוראד להרצאה בנושא "סינקרטיזם בדתות המונותאיסטיות". ניסיונו הרב ועומק ידיעותיו של ד"ר מוניר היו בסיס איתן להרצאתו המרתקת שמשכה קהל חדש למכון המחקר ועוררה דיון ער בקרב עמיתי המחקר הקבועים.
יש לציין כי ריבוי המחקרים האיכותיים ומחויבותם של חוקרים וחוקרות אל סמינר העמיתים של מכון המחקר הם הבסיס להתמשכותו זו השנה השלישית.
בהרצאתו, ד"ר מוניר ניסה לעמוד על המשותף מרעיונות תיאולוגיים, פולחנים ומנהגים למיניהם הן לפי ספרי הקודש והן לפי המסורות. הוא ביאר גם את סוגי הסינקרטיזם (ישיר ובלתי ישיר) ועמד על תוצאות הסינקרטיזם בכמה פולחנים, הגם בשתי דוגמאות איך זה בא לידי ביטוי בדוקטרינה הדרוזית.
מנכ"ל המרכז עו"ד מחמוד שנאן רואה במחקרים ובהרצאות של עמיתי מחקר קבועים ומרצים אורחים חשיבות רבה, ועל כן אנו במרכז למורשת הדרוזים פועלים להנגשת את כל התכנים לקהל הרחב.
תודה ענקית לד"ר מוניר מוראד על הרצאה סופר חשובה ומרתקת – מקווים להיפגש שוב בקרוב!
 
להרצאה המוקלטת לחץ כאן

מבט על

הדרוזים בישראל

ההתיישבות הדרוזית בישראל נחשבת לשלישית בגודלה, מבחינת מספר התושבים, בעולם כולו. הדרוזים בישראל (בני דת הייחוד) מהווים עדה דתית מגובשת, המונה כ- 147 אלף בני אדם, שפתם הינה ערבית ותרבותם ערבית-ייחודית (מונותאיסטית). הדת הדרוזית מוכרת באופן רשמי, על ידי מדינת ישראל, מאז שנת 1957 כישות אחת בעלת בתי משפט והנהגה רוחנית משלה. הדרוזים בישראל חיים כיום בתוך עשרים ושניים כפרים הנפרשים בגליל, בכרמל וברמת הגולן. שני היישובים הדרוזים הגדולים ביותר מבחינת מספר תושבים הם ירכא (16.9 אלף תושבים) ודלית אל-כרמל (17.1 אלף תושבים).

0 K

דרוזים בישראל

0 +

תושבים בדאלית אלכרמל, היישוב הכי גדול בישראל

0

סטודנטים דרוזים בשנת הלימודים 2019/2020 במוסדות להשכלה גבוהה