הרצאה של עמיתתנו למחקר עולא ח'יר

הרצאה של עמיתתנו למחקר עולא ח'יר

התכבדנו לארח את עמיתתנו למחקר עולא ח'יר, מאוניברסיטת חיפה, בהרצאה בה הציגה את מחקרה על ״תמורות בדפוסי נישואין בעדה הדרוזית בישראל, מראשית שנות המאה ה-20 ועד שנת 2000. ניתוח תוכן של פנקסי הנישואין מבית הדין הדרוזי בגליל״.

המחקר של עולא מבקש להשלים את הידע החסר אודות תהליכים חברתיים וכלכליים שהתרחשו בקרב העדה הדרוזית בישראל, על-פי 4 סוגים שנבחרו והם: גיל נישואין, שנות לימוד, מוהר ומקצוע. זהו מחקר חלוצי שכן עד היום לא נעשו מחקרים אקדמיים שהתבססו על תעודות בית הדין הדרוזי.

מנכ"ל המרכז, עו"ד מחמוד שנאן, רואה במחקרים ובהרצאות של עמיתי מחקר ושל מרצים אורחים חשיבות רבה, ועל כן אנחנו במרכז למורשת הדרוזים פועלים להנגיש את כל התכנים לקהל הרחב.

תודה רבה וכל הכבוד לעולא על הרצאה מעשירה שמעוררת מחשבה והשראה!

להרצאה המוקלטת לחץ כאן

מבט על

הדרוזים בישראל

ההתיישבות הדרוזית בישראל נחשבת לשלישית בגודלה, מבחינת מספר התושבים, בעולם כולו. הדרוזים בישראל (בני דת הייחוד) מהווים עדה דתית מגובשת, המונה כ- 147 אלף בני אדם, שפתם הינה ערבית ותרבותם ערבית-ייחודית (מונותאיסטית). הדת הדרוזית מוכרת באופן רשמי, על ידי מדינת ישראל, מאז שנת 1957 כישות אחת בעלת בתי משפט והנהגה רוחנית משלה. הדרוזים בישראל חיים כיום בתוך עשרים ושניים כפרים הנפרשים בגליל, בכרמל וברמת הגולן. שני היישובים הדרוזים הגדולים ביותר מבחינת מספר תושבים הם ירכא (16.9 אלף תושבים) ודלית אל-כרמל (17.1 אלף תושבים).

0 K

דרוזים בישראל

0 +

תושבים בדאלית אלכרמל, היישוב הכי גדול בישראל

0

סטודנטים דרוזים בשנת הלימודים 2019/2020 במוסדות להשכלה גבוהה