דברי השיח' מוָּפק טריף

דברי השיח' מוָּפק טריף

המנהיג הרוחני לעדה הדרוזית בישראל ויו"ר המועצה הדתית הדרוזית העליונה

השיח' מוָּפק טריף

בשם האל הרחמן והרחום

לא בכדי יצא לדרך כזה אתר פורץ דרך של "המרכז למורשת הדרוזים", שכן מטרתו להציג את התוצר הסופי של המרכז; תוצר המשקף שילוב בין רוח העבר להווה ובין ההיבט הקלאסי למודרני. אתר זה מציג בפני כל קורא, מכל העדות, את התפארת ההיסטורית של העדה הדרוזית ואת קורות חייהם של המפורסמים שבה.

מאז הקמתו, השאיר המרכז חותם חיובי בחייה של העדה הדרוזית הן בתחום המדעי והן בתחום החברתי. במהלך עשייתו, יזם המרכז פרויקטים ומפגשים, שמטרתם להצליב בין דעות ותפיסות שונות (מתוך החברה הדרוזית עצמה) ולהביאן לשולחן הדיונים תוך התייחסות לסוגיות חיוניות בתחומי חיים שונים. טובי המלומדים, המשכילים ואנשי הציבור גויסו להגשמת החזון של המרכז: שימור מסורת אַ-תַוּחִיד (ייחוד האל) והעברת ערכיה לדורות הבאים. אנשים אלה עמלו במסירות נפלאה והקדישו את מרב המאמצים והיכולות שלהם להצלחת החזון.

כמנהיג הרוחני לעדה הדרוזית הקדשתי למרכז תשומת לב מיוחדת, ליווי והדרכה מתמידים; על כן חשתי היטב את חשיבות תפקידו כמרכז אורייני למורשת הדרוזית. במילים אחרות, נוכחתי לדעת כי "המרכז למורשת הדרוזים" מוביל את חקר הדת הדרוזית באופי אקדמי ומקדיש את משאביו לחקר ההיסטוריה של העדה. הוא ממלא תפקיד חיוני בשפיכת אור אקדמי על סוגיות וקושיות מסוימות ותרגומן לשפות לועזיות כדי להנגיש אותן בפני הקורא המערבי בכל אוניברסיטה בעולם.

באמצעות גישה מחקרית אקדמית חדשה זו יכולה העדה הדרוזית בארץ להבטיח כי קולהּ האמיתי יישמע, והנרטיב שלה על מורשתה ותולדותיה החברתיות יגיע לכל מקום, וזאת לאחר שנים ארוכות של דיכוי, באמצעות מדיה חברתית, והפצת שמועות ומיתוסים כוזבים על העדה לטובת אינטרסים אישיים של כמה מחברים וכותבים.

מכאן אני חוזר ומברך על השקת אתר חלוצי זה, וכולי אמונה כי הוא יהווה שער פתוח בפני המבקשים להכיר את ההיסטוריה שלנו מקרוב, וכי הוא יהווה מאגר מהימן של מידע שהופק בקפדנות ולאחר מחקר מדוקדק המסתמך על עובדות ומקורות מהימנים.

לבסוף, הנני מאחל לכל צוות המרכז הצלחה והמשך נתינה במשימתו העילאית ושימשיך המרכז להיות דגם הצלחה ומקור השראה לכל אדם.

אנו מאחלים לכם גלישה מהנה ומעשירה!

השיח' מוָּפק טריף

המנהיג הרוחני לעדה הדרוזית

יו"ר המועצה הדתית הדרוזית העליונה

מבט על

הדרוזים בישראל

ההתיישבות הדרוזית בישראל נחשבת לשלישית בגודלה, מבחינת מספר התושבים, בעולם כולו. הדרוזים בישראל (בני דת הייחוד) מהווים עדה דתית מגובשת, המונה כ- 147 אלף בני אדם, שפתם הינה ערבית ותרבותם ערבית-ייחודית (מונותאיסטית). הדת הדרוזית מוכרת באופן רשמי, על ידי מדינת ישראל, מאז שנת 1957 כישות אחת בעלת בתי משפט והנהגה רוחנית משלה. הדרוזים בישראל חיים כיום בתוך עשרים ושניים כפרים הנפרשים בגליל, בכרמל וברמת הגולן. שני היישובים הדרוזים הגדולים ביותר מבחינת מספר תושבים הם ירכא (16.9 אלף תושבים) ודלית אל-כרמל (17.1 אלף תושבים).

0 K

דרוזים בישראל

0 +

תושבים בדאלית אלכרמל, היישוב הכי גדול בישראל

0

סטודנטים דרוזים בשנת הלימודים 2019/2020 במוסדות להשכלה גבוהה