השיח' מחמד אבו תוראבי

השיח' מחמד אבו תוראבי

השיח' אבו סאפי מחמד אבו תוראבי בן דורו של השיח' מחמד אבי הילאל (יהי האל שבע רצון ממנו), מכפר עין חירשא שבמחוז ואדי א-תיים.  התאפיין בגבורתו ובאומץ ליבו, בכוחו הפיזי העז, בקלילות תנועתו ובמיומנותו להכות בחרב.

כששקד השיח' אבו הילאל על עיקרון ההתבודדות הרוחנית באזור ההרים, הלך השיח' אבו סאפי בעקבותיו באורח חיים סגפני זה. הוא חיקה אותו בלבוש הצנוע, בהסתפקות במועט, בהתרחקות מחיי מותרות ותענוגות ובהידבקות בחיים רוחניים. הקדיש את כל זמנו לפניות ותחנונים לבורא עולם שיוריד את רחמיו עליו; כל זאת הוא עשה בנפש נאמנה וטהורה.

חבר אל השיח' אל-פאד'ל וליווה אותו בהתבודדותו ובשהותו במערות בהרים, כמו כן התלווה אליו בעת ביקוריו בכפרי א-שוף, צפת ודמשק. לאחר נטישתו של השיח' אל פאד'ל את ההרים, ליווה אותו אבו סאפי אל כפר עין עטא אשר גר יחד אתו עד יומו האחרון. השיח' אבו סאפי נפטר בשנת 1656 לספירה עקב שבץ מוחי שהשבית את פלג גופו הימני. הוא נקבר ליד קברו של השיח' אל-פאד'ל, ועל מצבת קברו נחרט שמו: השיח' מחמד אבו תוראבי.

מבט על

הדרוזים בישראל

ההתיישבות הדרוזית בישראל נחשבת לשלישית בגודלה, מבחינת מספר התושבים, בעולם כולו. הדרוזים בישראל (בני דת הייחוד) מהווים עדה דתית מגובשת, המונה כ- 147 אלף בני אדם, שפתם הינה ערבית ותרבותם ערבית-ייחודית (מונותאיסטית). הדת הדרוזית מוכרת באופן רשמי, על ידי מדינת ישראל, מאז שנת 1957 כישות אחת בעלת בתי משפט והנהגה רוחנית משלה. הדרוזים בישראל חיים כיום בתוך עשרים ושניים כפרים הנפרשים בגליל, בכרמל וברמת הגולן. שני היישובים הדרוזים הגדולים ביותר מבחינת מספר תושבים הם ירכא (16.9 אלף תושבים) ודלית אל-כרמל (17.1 אלף תושבים).

0 K

דרוזים בישראל

0 +

תושבים בדאלית אלכרמל, היישוב הכי גדול בישראל

0

סטודנטים דרוזים בשנת הלימודים 2019/2020 במוסדות להשכלה גבוהה